15 Şubat 2014 Cumartesi

çöp şişte hamsi

Çöp balık- Şiş balık


Balık deyince hamsi ilk sırada gelir benim için. Buğulaması ayrı, tavası ayrı, köftesi ayrı lezzettedir ve
vazgeçemediklerimdendir. Yakın bir zamanda duyduğum çöpe dizilerek pişirilen hamsiyi denemek istedim. Sonuç harikaydı. Çok şık bir sunum sağlayan bu yöntemi çok sevdim. Yanında bir de mevsim salatası olunca bir balık  sever başka ne ister?
Balık, rakı ve rokanın ayrılmaz üçlü olduğu söylense de  benim için sadece hamsinin varlığı bile yeterlidir. Rakı zaten sevmem, roka olsa da olur, olmasa da.
 Değişikliği sevenlere tavsiyemdir.

Malzemeler:
* Marketlerde bulabileceğiniz çöp şiş
* Dilediğiniz miktarda temizlenip yıkanmış, suyu süzdürülmüş hamsi
* Un ( nar gibi kızarmasını kolaylaştırmak için biraz tatlı toz kırmızı biber una karıştırılabilir. Mısır unu varsa daha iyi olur).
*Çiçekyağı ( Ben biraz da zeytinyağı karıştırıyorum, daha lezzetli oluyor).

Hazırlanışı:
*Balıklar kafa kısımlarının hemen altından çöpe özenle geçirilir.


*Her tarafı iyice una bulanır. 

*Kızgın yağda önlü arkalı kızartılır.





Kızaran balıklar altında kağıt havlu olan bir tabağa alınır, fazla yağı emdirilir. 




Sıcak iken servis tabaklarına  aktarılarak mevsim salatasıyla birlikte afiyetle yenir...



M.Özdaş

Hiç yorum yok: