2 Ekim 2014 Perşembe

Kokulara yolculuğum

Bugün mis kokulu bir sanal yolculuk yapmak geldi içimden.

Kolonya kullanmayı çok severim. 
Çiçek kokularını da.

Yeni yeni duyduğum birkaç kolonya isminden sonra acaba başka bilmediğim neler var diye internet ortamında kokulara doğru bir yolculuk yapmak istedim.


Limon çiçeği kolonyasını hepimiz biliriz de, portakal ( çiçeği ) ve mandalin kolonyası olduğunu bilmiyordum, tesadüfen gördüm bir markette.

Bu kadar da değil, iğde çiçeği , manolyazeytin çiçeği kolonyası da var.Hamsi kolonyasınıkoyu baharat kokusu içeren kolonyaları da yakın zamanda duydum.

Karadeniz deyince hamsiden başka içtiğimiz tavşan kanı 
çay gelir akıllara tabi ki.
Olmaz mı?
Onun da kolonyası var.


Bitmediiii... İncir kolonyası da varmış.Ve dahasııı...

Balıkesir'de duymaya alışık olmadığımız, aklımıza bile gelmeyecek olan çam Kolonyası, hazanakasya, ıhlamurceviz çiçeği, kekik,zeytinzambakyağcıbedir gecelerisefir... kolonyaları da üretiliyor.

Yağcıbedir halısıyla meşhurken şimdi de kolonyaya isim vermiş.

Artık meyveleri hem yiyip hem de vücudumuza süreceğiz anlaşılan.Kolonya dedim de, minik şirin şişeciklere doldurup söz ve nişan, mevlüt, doğum günü kolonyası da yapmışlar.Bu güzel bir fikir.

Tercihlerimiz, beğenilerimiz değişse de rengarenk ve ilginç şişeler içindeki bu kolonyaları görmek hoş doğrusu.

Altın damlasıylaİzmir geceleriyle misler gibi bir yolculuk yaptım mini araştırmam sırasında.

Osmanlı dönemini dizilerde görmeye alıştık ama ya şişelerde gördünüz mü hiç?
Tabi ki Osmanlı Saray kokularından bahsediyorum.

-Padişah kokusu
-Yavuz Sultan Selim kokusu
-Sema kokusu
-Kaptan-ı Derya kokusu
-Lokman hekim kokusu
-Saray kokusu
-Sahra-i Cedid kokusu
-Şehr-i İstanbul kokusu
-Cariye kokusu
-Harem kokusu
-Hürrem Sultan kokusu
-Sadrazam kokusu...

Bu kadarını tahmin etmiyordum doğrusu.

Temizlik ve güzel kokmak istiyorsanız önce suya sabuna dokunup sonra zevkinize göre ille de pahalı parfümler, deodorantlar olmasa da avucunuza dökeceğiniz birkaç damla kolonyayla hem ferahlayın hem de güzel kokalım derim.
Benim favorim yaseminlavanta ve tabi ki limon kolonyaları.

Haydi, siz de benimle hoş kokulu bir yolculuğa çıkın...

İşte böyle; ayılana gazoz, bayılana limon.

Müşerref Özdaş












 



İzmir Geceleri


























Hiç yorum yok: